20110627

Mati Hati,Makan Hati


No choice.
Itu yang ada sekarang. Kita kena terus hidup walau dengan hati yang mati.
Oprah Winfrey kata 'You can't keep blaming somebody else for your dysfunction. Life is really about moving on' pun betul jugak. 
Tapi kita tahu tak boleh nak moving on. Ya,itu makan masa dan masa itu emas.
Tipu tipu tipu. 
Takkan ada jiwa yang boleh berubah 2 3 hari saja.
Kita nak kata bahagia pun tak,nak kata sedih pun lagi tak.


Kalau nak bercerita pasal makan hati,dah banyak makan hati.
cukup 15kali kunyah aku dah telan.
Kalau bab jaga perasaan,aku renung jauh jauh.
Takut. Takut bila kita tak mampu nak jaga hati orang.


Maksud aku,hati orang yang aku paling sayang.
And yeah,aku gagal jaga hati orang tu.
Waktu sekarang ini,ya jam ini aku rasa aku sedang hilang satu satunya orang yang selalu buat aku terangsang dan bersemangat untuk terus hidup.



apa yang boleh buat kau terus hidup?
apa yang boleh buat kau senyum tanpa airmata?
apa yang boleh buat kau kembali pulih?

jawabnya,yourself.

Takpa,sikit lagi. Percayalah,tak banyak sikit lagi.
Bagi aku masa,untuk kau.

No comments: